Ontdek wat je allemaal kan

Leer, ontmoet, doe, lees en vraag in de Bibliotheek

Er is voor iedereen iets te doen bij de Bibliotheek Barneveld

De Bibliotheek is een plek waar je veel meer kan dan alleen boeken lenen en lezen. Het is een plek waar je je kunt verwonderen én waar je nieuwe dingen kunt leren. Met bijvoorbeeld leuke workshops, lezingen en cursussen. Ook kan je bij ons werken of studeren en zijn wij een ontmoetingsplek voor jong en oud. Kom ook langs!

Wat kom jij maken?

Ben jij al bekend met de Techclub voor kinderen tussen 6 en 12 jaar? Experimenteer met een 3D-printer, VR games of Green screen. Schrijf je snel in!

Ontdek wat jij kan doen

Theorie-examen oefenen

Oefenen voor je rijexamen? Of een nieuwe taal leren? Bij de Bibliotheek vind je digitale cursussen en trainingen.

Lees er meer over

Online handiger worden

Kom langs voor vragen over je mobiele telefoon, computer, e-mail, apps, internet, of e-reader. Of volg een cursus om online handiger te worden.

Stel je vraag en leer

Activiteiten voor jong en oud

Er is bij de Bibliotheek heel veel te doen voor jong en oud. Workshops, lezingen, voorleesfeesten, voorstellingen en nog veel meer. Wist je dat je zelfs de kans hebt om mee te denken met onze activiteiten? Schrijf je snel in voor 'Brainstorm activiteiten volwassenen' op 10 september!

Bekijk alle activiteiten

Het Informatiepunt

Heb je een vraag? Kom naar het informatiepunt in de Bibliotheek! Dit is gratis en voor iedereen. Zonder afspraak. Je kunt bij ons bijvoorbeeld terecht met vragen over de digitale overheid, je telefoon, laptop of e-reader. Er zijn spreekuren voor thema's als Geld & Recht en Werk & Inkomen. Als je beter Nederlands zou willen leren lezen, schrijven of spreken, helpen we je ook graag verder. Kom gerust langs!

Volg een (online) cursus

Maak een kunstwerk bij de cursus Open Atelier, volg de cursus Schrijf je eigen boek of geef je huis een make-over met Jouw stijlvolle huis. Een nieuwe taal leren? Schrijf je in voor één van onze taalcursussen. Of ga voor ontspanning met hatha yoga. Schrijf je snel in voor het nieuwe cursusseizoen! Via de Bibliotheek kan je ook veel verschillende online trainingen en cursussen volgen. Bijvoorbeeld via oefenen.nl, GoodHabitz of Soofos.

Bekijk alle cursussen

Cursussen en activiteiten uitgelicht

Computercursus Klik & Tik

Een bericht sturen, iets kopen of een afspraak maken bij de gemeente. Je kunt steeds meer doen via de computer en het internet. Wil je dit ook zelf kunnen? Meld je snel aan voor de cursus van 19 september!

Workshop: Ga los met graffiti

Tijdens de workshop ga je aan de slag om jouw eigen Lekker Eigenwijze graffiti kunstwerk te maken onder begeleiding van Atelier Hupsakee. Kies je favoriete kleuren en maak er wat gaafs van op 2 oktober.

Cursus Schrijf je eigen boek

Heb je altijd al als wens gehad een boek te schrijven maar mis je de stok achter de deur om echt te beginnen? Tijdens deze cursus leer je alle schrijftechnieken die je nodig hebt. Start 15 oktober.